Ett högre steg!

 
Godmorgon på er!
 
Här var jag uppe innan tuppen vid halv 7.
Kvart i sju var jag redo och klar för dagens träning.
Jag har rotat fram ett högre steg och höjt vikterna lite, jag har tyckte att det börjat bli lite för lätt med vikterna jag hade men har inte bytt förrän nu.
Och det blev genast mycket jobbigare, jag ville åka ner under golvet redan efter andra varvet (cirkelpass).
Det blev 3 cirklar och just nu är jag väldigt slut.
 
Idag har det även gått 4 veckor sedan jag satte mitt första mål.
Jag har inte nått målet jag satte men jag är så otroligt nöjd ändå.
- 1.5 kg på 4 veckor, det är inte så dåligt det tycker jag.
Men det jag är mest nöjd med är faktiskt att jag inte har ätit lösgodis eller druckit läsk.
Innan så var det godis och läsk varje helg.
Visst är jag sugen på godis och speciellt nu när jag har "tjejveckan" men nej jag ska klara mig mer än 4 veckor.
Något annat jag också är väldigt stolt över är faktiskt att jag själv märker skillnad, speciellt på mina kläder.
Mina tröjor och linnen sitter mycket lösare och sen känner jag mig själv mycket piggare nu när man börjar varje morgon med träning.
 
Jag tog aldrig måtten på mig när jag började med mina nya mål, men kollade tillbaka lite i tiden och tänkte jämföra från Juli förra året, då var William 3 månader och jag var som störst faktiskt.
På ett halvårs tid har jag förlorat totalt 13 cm på kroppen och det är jag ändå rätt så nöjd med, med tanke på att det har blivit väldigt mycket godis, glass, kakor osv under förra året.
 
Men nu är det ett nytt år och nya vanor ska sättas in.
Jag har lyckats få bort godis och läsk från min vardag, nu ska jag försöka få bort kakor och bakelse.
Inte helt, är vi bjudna på kalas eller så så kommer jag ta en liten bit, men det är här hemma, kakorna åker ner lite titt som tätt även om jag inte är så jätte glad i kakor, men sedan godiset försvann så blev det visst kakor istället, och det är ju inte så bra det heller.
 
Så nya mål som ska klaras under Februari månad är:
- Minska med kakor och bakelse
- gå ner 1 kg (tar 1 kg i taget)
- Fortsätta med träningen 
Det är ett plus om jag kan börja med mina promenader igen..
 
 
 
 
Nouw.com/Emmaafrida

Vad duktig du e de e ju jätte bra 😀! Heja dig 😉👌💪

Svar: tackar 😀💪
Therese