Omväg och ösregn!

Efter jag och William lämnat storebror på förskolan så la jag William i vagnen, han somnade direkt och så gick vi till Ica. 
Eller ja inte direkt till Ica utan det blev en omväg på ca 2,5 km. 
Så skönt att komma ut på promenad, rensa tankarna, planera lite för tiden som kommer osv. 
Till och med solen kom kram. 
Kände att jag kanske hade tur idag och skulle slippa regnet. 
Men tviiii fick jag, när jag precis kommit till netto (ca 0,6 km hemifrån) så började det ösa ner regn, William låg skyddat och skönt i vagnen men jag blev så blöt att man kunde tro att jag har hoppat i sjön med kläderna på..
Väl hemma hade det blivit en promenad på 4,7 km och jag är nöjd. 

Jag har nu roat mig med att baka, farligt gott blev det. 

Nu sover William igen, trots att han sov mellan 9.10-11.00. 
Tråkig mamma eller?
Snart är det även dags att hämta hem Kevin :)