Babyrace

Då har jag kommit in i en läsartid igen, det kommer och går och det var ett tag sedan jag läste.
Men nu har jag precis läst ut Babyrace - Katerina Janouch.
 
Hennes böcker är något speciellt, hon skriver så bra och jag fastnar direkt i texten, det går knappt att lägga ifrån sig boken.
Denna boken är inget undantag, man vill bara ha mer.
 
Boken handlar om två vänner, bästa vänner, Emily och Sandra.
Deras längtan efter barn är stor men ingen av dem har en man, under en middag hemma hos Emily får dem en idé, dom ska köra ett babyrace och den som blir på smällen först vinner.
Samma kväll satte de upp 5 regler som skulle guida dem igenom tävligen.
Sedan börjar jakten efter en man att ligga med vilket inte verkar vara det lättaste att hitta.
 
Boken får 5 av 5 poäng av mig och jag längtar tills bok nummer 2 kommer ut i pocketform. :)