Vem styr!?

Idag på naturkunskapen så kom vi in på vem som styr hur allt ska bli. Eller något liknande sånt iallafall. Läraren visade en bild (tänkte visa den själv men hittar inte den). Men det var en bild på en killes hand. Han hade inte 5 fingrar. Utan han hade 6 stycken. Då frågade läraren vem styr hur allt ska bli. Folk i klassen börja tänka, till slut sa han nej denna frågan låter vi Therese svara på. Jag bara jaha vad ska jag svara på!? Han bara skulle du få för dig att bli tillsammans med denna killen. Och rak på sak som jag är så sa jag nej. vilket är sant. Han bara precis, där ser ni, det är kvinnor som bestämmer till en stor del om hur livet utvecklas. Är det någon som förstår hur jag menar ? för jag är väldigt dålig på att förklara. ;).

Men vad tycker ni andra!? Är det så att vi kvinnor styr och bestämmer en hel del !?. ^^