Överraskningsfest för mamma!

Tänkte dela med mig lite av en överraskningsfest jag ordnade för min mamma igår. 

I ett par månader har jag planerat inför en fest, en överraskningsfest för mamma. 
Det har inte varit det lättaste att hålla tyst om detta men det gick. 

För nästan två månader sedan skickade jag ut inbjudan till de som står mamma närmst och de hon pratar mest med. 

Jag började planera vad jag skulle bjuda på för mat, tårta, dricka osv. 

Dagen kom och Pontus (lillebror) lurade med mamma in till stan för lite julshopping. 
Det var först lite nervöst över att de inte skulle komma iväg då mamma inte fick igång sin bil, men då var min underbara man på plats och fixade igång bilen och iväg rullar mamma och Pontus. 

Under tiden var jag hemma och fixade inför festen. 
Maten fixades, frallor bakades, tårtan skulle bli färdig och Kärleksmums skulle bakas. 
Stressade hela dagen för att hinna klart allt, det skulle även fixas hemma hos mamma där vi planerade att vara utan att hon visste om det. 

Nervös blev man än en gång när lillebror ringer och säger att han inte tror att han klarar av att hålla kvar mamma i stan till 16.00.
Dags att ta kontakt med alla gäster och fråga om dom kunde komma tidigare ifall att mamma skulle sätta sig i bilen och köra hem tidigare än vi tänkt. 

Gästerna kom tidigare men ingen mamma eller Pontus dök upp, då lyckades Pontus hålla henne kvar till 16.00 iallafall. 

Till slut kom dom, vi alla stod i ett nedsläckt hus och gömde oss. 
Vi hör hur nyckeln vrider om sig och dörren öppnas, mamma kommer in och fram hoppar jag med William famnen och skriker "överraskning".

Mamma hoppar till och blir först lite rädd, ja det hade ju jag också blivit om någon bara hoppar fram utan man vet om det, men sen kom skrattet och man såg hur förvånad, lycklig och glad hon blev. 
Att se hennes min var helt underbart, visst blev hon överraskad, men hennes min när hon såg att jag hade fått ner Mattias (min storebror som bor i Göteborg) är obeskrivlig.

Festen började och den var så lyckad från start till slut.
Och jag hade fått till en himla god mat och efterrätt om jag själv får säga det. 

Tack till er som kom och gjorde mammas kväll perfekt och ett stort tack till Pontus som var med på hela idéen och lurade iväg mamma på shopping.