2015-08-28

Det var ett tag sedan jag skrev något här nu, vad jag köpt till barnen har ju kommit upp men jag har inte haft någon ork till att skriva så mycket mer.
Det har varit en jobbig vecka med väldigt lite sömn för min del.
Det tar på krafterna att knappt sova något och sedan få vardagen att gå ihop med 2 barn + 1 hund.
Mannen min har ju kvällsvecka denna vecka så han har åkt efter lunch och kommer hem sent på kvällen.
Men trots lite sömn så har jag och barnen haft skoj ändå, trodde det skulle va kämpigt att natta två barn på kvällen men det har gått väldigt bra faktiskt, inget gnäll och Kevin har själv sagt till när han vill sova och oftast somnat inom en kvart och det brukar dröja minst en timme innan den lilla grabben somnar.
 
Men även han har varit trött denna veckan, han har ju kommit tillbaka till förskolan nu efter 10 veckors sommarlov.
Det är skoj för han att komma tillbaka till alla kompisar och han skiner upp som solen när jag hämtar honom och berättat om allt kul han gjort :).
 
Idag är det Fredag och det är helg, men inte för mannen, han jobbar hela helgen, från morgon till kväll.
Men det bara bara Fredag, Lördag och Söndag kvar nu och sedan ska han vara hemma med oss i två veckor :)

Jag försöker få tiden att gå här hemma idag, mannen är hemma strax efter 20:00.
Kevin sitter och kollar på tv och är inte långt ifrån att somna, William sover sött i vagnen så jag ska slänga in en maskin tvätt och ta tag i att städa på nedre plan då ovanvåningen är så rent det kan bli :).
 
 
 
emma

Har du några tips när de gäller sova? Jag tycker de är så knivigt att få busen i säng :p men du är duktig måste jag tillägga med :D!

Svar: Vi har det oftast svårt att få i säng Kevin också, denna veckan har det varit annorlunda då han började på förskolan igen vilket betyder gå upp tidigt, han hoppar över sin middagsvila och somnar där med rätt snabbt på kvällen.Men de gånger då det är svårt att få i säng honom så läser vi bok för honom, vi har köpt boken "Kaninen som så gärna ville somna", visserligen bara läst den 3 gånger än så länge och de två första gångerna så somnade han inte, men den tredje gången så somnade han rätt fort.
Denna veckan har jag inte behövt läsa boken för honom då han somnat fort ändå.
Men testa med den boken, det är väldigt många som pratar gott om boken och att den hjälper. jag själv vill läsa den ett par gånger till innan jag säger vad jag tycker om den :)
Oj vilket långt svar det blev här :P
Therese