39+0

Välkommen vecka 40!
Barnets totala längd är nu ca 48-52 cm och väger ca 3.39 kg i början av veckan och ca 3,56 kg vid veckans slut.
 
(Varning för mycket gnäll i detta inlägg,(har sagt att jag inte gillar att skriva gnällinlägg) men det är såhär jag mår nu och jag brukar ju skriva varje vecka hur min graviditetsvecka har varit, så varför sluta nu bara för att jag är lite mer gnällig just idag) ;)
 
Då säger vi välkommen till v.40 och det är endast 6 dagar kvar till bf.
Jag vet om att jag skriver det varje vecka men det är helt otroligt vad denna graviditeten har gått fort.
Visserligen så börjar dagarna bli segare nu och jag ska vara helt ärlig med och säga att jag mår inte alls bra.
Jag längtar verkligen efter att mini bestämmer sig för att komma ut.
Jag sover så otroligt dåligt på nätterna, jag är trött hela tiden och det känns inte som om jag har energi nog att kunna leka med Kevin, vilket gör att jag känner mig som en otroligt dålig mamma.
Jag vill kunna sitta på golvet inne på Kevins rum och bygga med hans klossar, köra med bilarna och göra allt det Kevin gillar att göra.
Men orkar bara sitta på golvet i ca 5 min och sen är jag helt död i kroppen, ryggen värker och jag får gå och sätta mig i soffan för att vila, vilket inte är alls kul..
 
I början på veckan så började slemproppen släppa, det kommer lite varje dag, och det är lite smått äckligt faktiskt ;).
Sedan i Torsdags så har jag haft hemska värkar till och från, den molnande värken släpper aldrig och ibland är den värre och ibland så är den "mild" eller hur man ska säga.
Idag är den därimot hemsk, sedan jag vaknade har jag haft kraftig "mensvärk" och jag känner mig inte alls pigg.
.
Något jag tycker är svårt är att veta hur man egentligen vet ifall det bara är falska värkar (förvärkar) eller det faktiskt är på riktigt, för man har ju hört olika historior om att folk har haft något som dom trodde var förvärkar men det har slutat med att det var riktigta värkar och dom hinner precis in till förlossningen innan bebisen är ute.
Tänk så går det så snabbt så man inte hinner in till förlossningen alls :P
 
Och sen något annat jag är sjukt trött på är allas kommentarer om hur stor mage jag har, hur tjock jag är och så skrattar dom och säger "hahaha du ser ut och spricka i vilken sekund som helst".
Japp jag är stor, jag kommer antaligen få en stor bebis, jag vet om att min mage har sjunkit och hänger över byxkanten.
Antagligen så menar dom väl inget illa, men som höggravid och känslig så är det faktiskt rätt lätt att ta åt sig och misstolka andras blickar.

Men nu är det inte lång tid kvar, jag hoppas fortfarande på en lite Aprilbebis, men den 1 Maj funkar också, tänk vad häftigt att föda på bf dagen. Det är ju bara ca 5 % som föder på bf dagen.
Trots att jag nu denna veckan som har varit börjat må dåligt så har jag haft en underbar graviditet och det är första gången under hela graviditeten jag mår dåligt (förutom de första veckorna jag mådde illa).
Så jag ska verkligen inte gnälla över en jobbig graviditet utan snarare så har min graviditet varit helt underbar.
Men nu är längtan efter lilla W så stor så jag spricker och vi har en storebror som tjatar så efter att få åka till Leo´s lekland, men vi har sagt att han snällt får vänta tills lillebror är ute. =)