Förlossningsberättelse del 3!

...
När jag hade bytt barnmorska och undersköterska så hade jag öppnat mig en hel del, kan inte komma ihåg hur mycket då mitt minne är som en guldfisk, och det är ju trots allt 6 dagar sedan nu ^^. Men tror jag var öppen ca 8 cm eller något, jag fick ligga med ctg, dom kom och kollade till mig då och då, helt plötsligt så började jag känna att jag behövde krysta, ja herre jisses, det var bara att ringa på klockan och be dom komma. 
Dom kom in, jag började krysta, helt seriöst, det kändes som man skulle skita på sig, att det skulle spruta från alla håll och kanter.
Där låg jag och krysta och hade mig men det kändes som om man inte kom någon vart.
 
Dom bad mig att krysta när sammandragningarna kom, jag skrek rakt ut att jag inte kände av några värkar och att jag måste krysta, helt plötsligt började dom skrika att jag skulle krystakrysta, vila och krysta snabbt igen.
Jag gjorde som dom sa, jag ville ju ha ut min lilla guldklimp.
Sen hörde jag att dom såg huvudet och allt gick bra och att jag skulle fortsätta, Alle fick se huvudet och dom sa att bebisen hade mycket hår på huvudet, dom frågade ifall jag vill känna på huvudet men jag hade det så jobbigt och ont så jag bara skrek rakt ut att nej jag vill ha ut min bebis, dom skrattade och sen fortsatte jag att krysta, jag fick ligga på alla håll och kanter, först höger sida, sen vänster, fick ligga på rygg men vi fick inte riktigt ut bebisen.

Dom bad mig lägga mig på alla fyra, vilket jag gjorde, och jag skulle börja krysta och fy i helvete vad ont det gjorde, tror jag skrek så hela Förlossningen hörde mig, jag skrämde nog upp de andra mammorna som skulle föda ;).
Hur mycket jag krystade så kom inte liten ut så snabbt som han borde, en doktor och sköterska hade också kommit in på rummet, men det va inget jag hade märkt av då jag hade så ont, jag fick lägga mig på rygg igen och snabbt skulle det gå, dom konstanterade hade bebisen hade fastnat med axeln, inte konstigt det gjorde så ont att krysta. 
 
Både K och S fick sitta och trycka på magen, dom liksom tryckte neråt så bebisen skulle komma ut, samtidigt som dom gjorde det så drog den andra undersköterskan och doktor M i lilla K för att få ut dom, och samtidigt som detta skulle jag krysta och det var inte lätt för det gjorde så ont när alla drog åt alla håll och kanter, något man inte var beredd på heller. Dom drog och drog, jag krysta och krysta och till slut fick vi ut min guldklimp.
Men något hände då, något ingen var beredd på, jag blev rädd, sambon blev rädd...
 
.... Forsättning följer