Att såra en person!

Ibland så undrar jag ifall jag har gjort rätt val, är det de här jag vill!? Vill jag något annat, behöver jag vara för mig själv, vad är det jag vill egentligen. Just nu vet jag inte vart jag har mig själv. Vet inte alls vad det är jag vill. Börjar undra om jag har gått fel väg hela tiden. Detta är ju inte alls det jag vill, jag vill inte må dåligt längre, jag vill bli lycklig. Det är jobbigt att gå och låtsas att man är glad alltid, jobbigt att gå runt och behöva le när man inerst inne mår skit.

Det kvittar vad jag än gör så känns det som jag sårar en person. Kvittar vad jag än säger så känns det som jag sårar en person. Att ha tankar som man inte borde är jobbigt, gör allt för att få bort dom men dom blir bara värre och värre för varje dag som går. Jag känner mig sårad, och det känns som jag alltid bli sårad, det är aldrig något som går som jag vill.

Att ha kompisar som aldrig hör av sig gör så man mår sämre, just nu skulle man behöva dom som låtsas vara "mina" vänner. Det är jobbigt att vara den personen som folk bara är med när dom känner för det, jag är personen som mina "vänner" hör av sig till när ingen annan vill va med dom, när ingen annan svara dom, för dom vet om att jag kan inte säga nej, jag säger ja, även om jag kanske inte vill. Men jag vill inte vara den personen, jag vill inte vara personen som kommer i andra hand jämt, jag är väl lika mycket värd som alla andra.
Det känns som jag inte finns för folk längre, känns som om man bara är luft. När jag träffar folk och dom frågar "Hur är det med dig då" så svara jag utan att tänka "Jag mår bra" men när jag säger så, så ljuger jag ju. För så är ju inte själva fallet, jag mår inte bra, just nu mår jag inte alls bra, och har inte mått bra på väldigt länge. Jag tror att jag är lycklig för att vissa dagar så har man det väldigt bra, men när kvällen kommer och man går och lägger sig så snurrar alla tankar i huvudet på en, jag mår ju i själva verket inte bra. Detta är den sämsta tiden på året helt enkelt.

Jag hatar att känna känslan av att såra folk, jag hatar känslan av att bli sårad själv, jag hatar känslan av att känna att jag är ensam, jag hatar känslan av att känna att ingen tycker om mig, jag hatar folk som ljuger för att få folk må bra, snälla sluta ljug och säg sanningen ist. Ni kommer ingen vart med att ljuga.
Matilda

Jag vet att jag varit kass på att höra av mig, men jag har knappt tid att umgås med folk längre för jag har så sjukt mycket i skolan:/

Du vet att du kan prata med mig om du vill!:) och vi måste ta och ses snart!:)

<3