Godkvällans!


Ikväll har jag försökt plugga lite matte, men det gick inte så bra, jag har kört fast, och mamma är inte någon höjdare på matte hon heller :(. Tur att det är matte i skolan imorgon, och hoppas dock att jag kommer någon vart då. Måste plugga på bråk mer så jag kan det, kan verkligen inte förlänga och förkorta :(.
Har även kollat på Robinson. Vet inte vad jag tycker om årets säsong, men får ge det några chanser till, tycker inte det är så speciellt kul när bara ett och samma lag vinner hela tiden :O. Nu ska jag krypa ner till sängs och läsa lite, innan jag somnar =)

Nu har jag precis bakat Sesambröd. Och hoppas att det är gott, men det märker vi inte förän imorgon då det är dags för att smaka det :D.

Innan den kom in i ugenen :

Och här har den precis kommit ut:


Och här kommer receptet:

Sesambröd
Ingredienser:
1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt (min kaka blev 38x24 cm) med en slickepott eller använd en bit plastfolie och brödkavel. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.