Hemma!

Tisdag: Fick gå upp halv sex för att hinna göra allt jag skulle göra. För kvart i sju skulle vi samlas på skolan, lite över sju rullade bussen iväg. Det var dryga 7 timmar upp till stockholm. hade ont i röven och ryggen sen när vi väl var framme. Vi var framme i stockholm vid 2 tiden tror jag det var. sen vid 3 tiden så skulle vi på studiebesök på expressen. Det var väl helt okej. lite långtråkigt kanske. men vi fick testa att göra ett reklamblad. Efter två timmar var vi klara där. då åkte vi vidare till vandrahemmet där vi skulle sova. Sen gick jag och några till ut och åt. Alla gick och la sig rätt tidigt för man var sjukt trött.

Onsdag: Vaknade upp vid åtta tiden för halv nio var det frukostdags. klockan tio skulle vi på rundvandring i Gamla stan. Det var faktiskt rätt intressant. vi var klara med det runt elva tiden. då gick jag, my och sandra och shoppade. Så det blev lite inköp då. sen åt vi på donkan. efter det shoppade vi lite till. kvart i fem åkte vi på studiebisök på SVT. Det var det som var mest intrssant :) vi fick kolla i alla lokaler och så. Såg även när dem repade till jakten på julia :). Efter det åkte  vi till vandrahemmet. Vi gick och köpte lite godis och lite mat så vi kunde äta. resten av kvällen var vi ett gäng som bara låg och pratade.

Torsdag: Vi skulle egentligen ha varit upp kvart över sju. och till dess skulle vi ha städat klart och sånt. men vi fick sovmorgon till halv tio :D Det var gulligt av dem. Men då gick man upp och städade och packade. sen åt man frukost. klockan elva så var vi på studiebesök på riksdagen. Det var inte lika intressant för min smak eftersom jag inte kan ett skit om patier och riksdagen och val och sånt. så jag förstod inte mkt om vad dem pratade om. När det var slut så gick jag, my, maria, Anna och Sandra till plattan och shoppade lite till. klockan fyra gick vi till slottet för då var det dags att åka hem. Vi kom inte iväg förän nämare halv 5. vi skulle vara hemma i osby beräknat halv elva, elva tiden. Men på vägen hem så hade det varit en bilolycka så vi var inte hemma förän kvart i tolv.

Fredag: Vaknade vid nio idag av en jävla fluga som surrade runt i ansiktet på mig. så jag gick upp och duschade.
Började i skolan klockan tio. Och vi gick och åt vi kvart över elva. ingen god mat i skolan. mamma hämtade mig runt halv ett tiden. Då åkte vi och handlade och jag berättade allt om Stockholm :). Nu ska jag städa undan lite hade jag tänkt sen sitta kolla på tv. Ikväll blir det att äta tacos. och vet inte ifall vi går ner till brasan. men tror inte det.

Ha en trevlig kväll. för jag antar att dem flesta ska festa ;)

(Bilder som jag tog i stockholm lägger jag in någon stans imorgon)